بعد از عصب کشی دندان کودکان چه مراقبت هایی باید انجام داد؟
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

برداشتن عصب فرآیندی است که با برداشتن (پالپ) دندان آسیب دیده همراه است. پالپ بافتی است که شامل اعصاب و عروق خونی است که از تاج دندان تا ریشه دندان ادامه دارد.

با وجود تصور غلط رایج، دندان شیری دارای ریشه و عصب است و این ریشه دندان است که دندان شیری را در لثه و استخوان فک نگه می دارد.

اگر دندان کودک شما به طور جدی آسیب دیده یا عفونی شده باشد، کشیدن عصب مورد نیاز است. آبسه، پوسیدگی یا ضربه پس از تصادف نیز می تواند دلایلی برای انجام عصب کشی باشد.

بدیهی است که والدین برای کاهش میزان درد یا ناراحتی کودک خود دست به هر کاری می زنند، اما پس از کشیدن عصب دندان کودک چه باید کرد؟
همچنین برای کنترل علائم بعد از عصب کشی مانند درد یا التهاب چه باید کرد؟
کودک شما ممکن است علائمی مانند درد و ناراحتی را پس از کشیدن عصب تجربه کند. خوشبختانه میزان درد در حدی است که با مصرف مسکن قابل تسکین است. توجه داشته باشید که دارو باید طبق دستور پزشک مصرف شود.

در صورت تورم و درد شدید، چرک لثه و تب باید به عفونت مشکوک بود. در چنین شرایطی تنها اقدامی که باید انجام دهید مراجعه به دندانپزشک کودکان است.

بعد از عصب کشی دندان کودکان چه مراقبت هایی باید انجام داد؟
درمان ریشه برای کودکان با درمان ریشه برای بزرگسالان متفاوت است. آنچه بزرگسالان از عصب کشی دندان تجربه می کنند، عصب کشی تاج و ریشه دندان های دائمی است. اما به دلیل وجود جوانه های دائمی دندان در زیر دندان های شیری کودکان، ریشه دندان های شیری به هیچ وجه عصب کشی نمی شود. مگر در موارد بسیار خاص، مانند زمانی که ما دچار عفونت شدید ریشه دندان شیری هستیم، شرایطی که این دندان شیری باید نگهداری شود و زمانی که جوانه جایگزین دندان شیری در دهان کودک نداریم. در این مواقع است که باید دندان شیری کودک را حتی به قیمت عصب کشی ریشه آن نگه داریم.

 

در حین عصب کشی چه اتفاقی می افتد؟
ابتدا ابزاری را در ریشه دندان کودک قرار می دهند. این ابزار پالپ دندان آسیب دیده را از بین می برد. پالپ باقی مانده کاملاً تمیز می شود. پس از برداشتن پالپ، ریشه دندان با مایع مخصوص تمیز می شود.

سپس دندان کودک را به طور موقت یا دائم می پوشانند و با روکش یا داروهای ترمیمی پر می کنند.
مراقبت از دهان پس از عصب کشی دندان کودکان
دستورالعمل های دندانپزشک اطفال را به دقت دنبال کنید.
کودک شما می تواند دندان های خود را مانند قبل مسواک بزند. رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است و توصیه می شود کودک روزی 4 بار زیر نظر شما والدین عزیز مسواک بزند.

در مورد زمان شروع خوردن و آشامیدن غذا پس از کشیدن عصب با دندانپزشک خود مشورت کنید.
مراقب سلامت دندان های کودکان خود باشید.
لازم به ذکر است که دندان های آسیاب کودک شما باید حداقل تا سن 12 سالگی در دهان باقی بمانند تا علاوه بر تضمین سلامت دهان و دندان کودک، تغذیه مناسب و بدون درد کودک شما را تامین کنند و همچنین بتوانند رشد را هدایت کنند. از دندان های دائمی بودن

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان شبانه روزی اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: